سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 840436

  بازدید امروز : 5

  بازدید دیروز : 47

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

هرچه بدان بسنده کردن توان ، بس بود همان . [نهج البلاغه]

گزارش تصویری تظاهرات میلیونی مردم سوریه در حمایت از بشار اسد

نویسنده:ابوحامد::: پنج شنبه 90/4/2::: ساعت 5:15 صبح

خبرگزاری فارس: میلیون‌ها سوری در شهرهای متعدد سوریه با راهپیمایی و تجمع در میادین و محورهای اصلی و با در دست داشتن تصاویر بشار اسد از رئیس جمهور و طرح اصلاحات وی حمایت کردند.


? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------


  • کلمات کلیدی :

  • نمایشگاه «فلز جادویی و تکه های فراموش شده» در رفسنجان

    نویسنده:ابوحامد::: چهارشنبه 90/4/1::: ساعت 8:42 عصر

     

    خانم زهراباقری فارغ التحصیل رشته نقاشی است ولی آثار ارائه شده از او دراین نمایشگاه که بیشترین قسمت را هم به خود اختصاص داده بود کار برروی فلز مس بود که به عنوان هنر مس تزیینی مطرح شده است.

    زهراباقری خالق آثار هنرمندانه وچشم نواز مس تزیینی با ارائه هنری یکتا ونو؛وجه دیگری از صنایع دستی رفسنجان رابه نمایش گذاشته است.

    او در اولین نمایشگاه هنری خود با به نمایش گذاشتن 25 اثرهنری  شامل تابلوهای زیبا و گل های تزیینی و ساعت و...سعی کرده است که از هنر و مواد بومی به خلق آثار هنرمندانه بپردازد.

    در آنسوی نمایشگاه نیز خانم الهه باقری با تکه های شکسته شده و دورریختنی ظروف چینی آثار هنرمندانه ای راخلق کرده بود .

    آثار او بیشتر جنبه فانتزی داشت ولی در نوع خود مبتکرانه است. خانم الهه باقری نیز بیشتر دررشته نقاشی فعالیت می کند.



  • کلمات کلیدی :

  • به یاد بیست و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 90/3/15::: ساعت 10:0 عصر

  • کلمات کلیدی :

  • ماموریت ویژه مسترهای شبکه اغفال در القای یک ادعا؛

    نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 90/2/27::: ساعت 6:44 عصر

     


    ماموریت ویژه مسترهای شبکه اغفال در القای یک ادعا؛

    سرکرده فرقه کیهانی منجی آخرالزمان است


    خبرگزاری فارس: گروهی از مسترهای سرکرده فرقه‌ کیهانی (حلقه) ماموریت یافته‌اند تا وی را به عنوان منجی آخرالزمان معرفی کنند.



  • کلمات کلیدی :

  • مشروح سخنان رئیس جمهور در گفتگوی ویژه خبری

    نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 90/2/27::: ساعت 6:43 عصر

    مشروح سخنان رئیس جمهور در گفتگوی ویژه خبری

     

    احمدی نژاد با بیان اینکه 50 سال به دلیل توزیع نامناسب یارانه نان، ضایعات بسیار زیادی ایجاد شده بود،‌ افزود:‌ اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها سبب شد تا ضمن کاهش مصرف گندم وآرد در نتیجه مدیریت مصرف،‌ این محصول در سبد کالاهای صادراتی کشور قرار گیرد.





  • کلمات کلیدی :

  • قربانیان مشایی

    نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 90/2/27::: ساعت 6:42 عصر

     

    + نوشته شده توسط علی اصغر باقری در یکشنبه 25 اردیبهشت1390 و ساعت | < type="text/java"> نظر بدهید


  • کلمات کلیدی :

  • اطاعت از ولایت فقیه

    نویسنده:ابوحامد::: چهارشنبه 90/2/14::: ساعت 6:31 صبح

  • کلمات کلیدی :

  • اگر زارعی دچار اشتباه شود

    نویسنده:ابوحامد::: چهارشنبه 90/2/14::: ساعت 6:30 صبح

    یکی از وظایف زارع در مزرعه مبارزه جدی با علفهای هرز است و غفلت از این وظیفه می تواند در زمانی نه چندان زیاد تمامی زحمات و تلاشهای طاقت فرسای یک مزرعه دار را که در سرما و گرما و شب و روز تلاش نموده و با صرف هزینه های بسیاری مزرعه ای را آباد نموده به باد دهد. زارع هم باید به خوبی علفهای مختلف هرز را تشخیص داده و هم به موقع با آنها مبارزه نموده و آنها را از ریشه به در آورد زیرا علف هرز در اندک زمانی ریشه های عمیق خود را به درون خاک فرو برده و بیشترین آب و غذا را به خود اختصاص داده و مجالی برای رشد محصول اصلی باقی نمی گذارد و از طرفی در زمان کوتاهی به بار نشسته و با تخم ریزی فراوان موجب افزایش تصاعدی هم نوعانش شده و مزرعه را کاملاْ دگرگون می نماید. اگر زارعی نتواند علفهای هرز را تشخیص دهد و به جای مبارزه با آنها به جان محصول اصلی ضعیف شده افتاده و آنها را از سر راه علفهای هرز بردارد چه اتفاق ناگواری پیش خواهد آمد؟ در این زمان زارع فلک زده نیاز جدی به راهنمایی داشته و صاحب نظران در این رشته نباید او را به حال خود رها کنند. اما چنانچه صاحبان نظر به موقع نظرشان را به چنین زارعی دادند ولی علی رغم این خیرخواهی زارع غفلت زده بر دنده لج افتاد و قبول نکرد و بر تشخیص اشتباه خودش اصرار و ادامه داد چه سرنوشتی برای چنین زارع و کسانی که چشم انتظار حاصل مزرعه هستند رخ خواهد داد؟ در اینجا آیا خیرخواهان باید زارع غفلت زده را به حال خود رها نموده یا اقدامات جدی تری را انجام دهند؟ حال اگر زارع به گوشه قبایش برخورد و قهر نمود و برای مدتی سر کارش حاضر نشد آیا حرکتش قابل تحسین و عادلانه است؟         

    اندیشمند سیاسی جهان اسلام فارابی در آن شمایی که برای یک مدینه فاضله بیان می دارد یکی از وظایف مهم حاکمان را مبارزه با علفهای هرزی می داند که مدام در پیکره حاکمیت رشد نموده و حکومتهای سالم  را رفته رفته فاسد می نمایند. 

    حال تصور کنیم اگر مسئولینی از یک حاکمیت سالم که با شعار مبارزه با علفهای هرز به میدان آمده و به خوبی هم کارش را ادامه داده و در قلوب بسیاری جا باز کرده و امکانات هم در حد اعلی در اختیارش قرار گرفته به یکباره در میانه راه به دلایل نامعلومی شروع به زدن حاصل اصلی و ایجاد فضای مناسب برای علفهای هرز نماید چه اتفاق ناگواری رخ خواهد داد؟ حالا اگر فرد یا افرادی بنا به وظیفه ای که دارند آمدند و به این آقای مسئول تذکر دادند آیا طرف نباید ممنون آنها باشد و پاسخ خیرخواهی شان را در عمل نشان داده و اشتباهش را تکرار نکند؟  

     

     این یکی که در دست مشاهده می شود شباهت زیادی به ریحان های کنارش می دهد و از آن علفهای هرز خطرناکی است که سریع رشد و تخم پاشی نموده و تکثیر می شود.



  • کلمات کلیدی :

  • همسویی علم و دین

    نویسنده:ابوحامد::: دوشنبه 90/1/22::: ساعت 6:3 عصر
    «العلم علمان، علم الابدان و علم الدیان. »  پیامبر اکرم (ص) 

    در جهان امروز گروهی از مردمان(از جمله مردم ممالک غرب) با پیشرفت روز افزون و حیرت برانگیز علوم مختلف و با مشاهده توانایی های بی حد و حصر علم در گره گشایی از مشکلات بشری، اصالت محض را به “علم” داده اند و آن را بعنوان تنها راه نجات خویش برگزیده اند.

    در مقابل در طول تاریخ همواره مردمان دیگری نیز وجود داشته اند که “دین” را برای برخوررداری از زندگی سعادتمندانه، کافی دانسته اند و با بی اهمیت جلوه دادن همه مسائل دنیایی و حتی “علم” در اعتقادات خویش اصالت مطلق را به “دین” بخشیده اند.

    از جمله پیروان این عقیده نیز می توان به رهبران مذهبی کلیسای کاتولیک در قرون وسطی، اشاره نمود.

    اما در این میان آیین مقدس اسلام، به خصوص شکل حقیقی آن یعنی مکتب “تشیع” ، “علم و دین” را به عنوان دو بال نیرومند برای پرواز انسان، به سوی کمال مطلق خویش که همانا نزدیک شدن به مرزهای عصمت و تخلق به اخلاق الهی در سایه قرب به حضرت حق است، معرفی می کند و پرداختن به هر یک بدون توجه به دیگری را، آفتی برای سعادت و نیکبختی انسان، به حساب می آورد.

    به این ترتیب همان قدر که عالم بی دین مسبب بدبختی خود و دیگران است، جاهل مقدس مآب نیز موجبات خسارت در دنیا و آخرت را برای خود و اطرافیانش فراهم می آورد.

    این سخن مولای متقیان جهان و پیشوای شیعیان حقیقی، حضرت علی (ع) است که می فرمایند:

    العلم و الدین توامان، اذا افترقا احترقا

    "علم و دین پیوسته با یکدیگرند و هر گاه جدای از هم شدند، آتش افروز خواهند بود."

    اما نکته بسیار مهمی که در این میان هرگز نباید آن را فراموش کرد، نقصان علم نسبت به دین است، چرا که “دین” توسط آفرینشگر و خالق توانای هستی وضع شده است که هم آگاه و مسلط بر همه جزئیات و ظرایف آفرینش است و همه آنچه که برای سعادت و نیکبختی انسان در دنیا و آخرت لازم است، بهتر از هر کس دیگری می داند، اما “علم” حاصل مجاهدات و تلاش های پی گیر “انسان” برای آگاهی یافتن به اسرار آفرینش و ارائه راه حل برای مشکلات و نابسامانی های زندگی بشری است.

    بر این اساس“علم” راهی را می پیماید که در انتهای آن راه، دین قرار گرفته است و هر روز که جانفشانی های بشر در کشف اسرار علمی حیات به نتیجه ای جدیدتر می رسد، صحت و کمال دستورات دین، آشکار تر می گردد.

    بدین ترتیب بشریت وظیفه دارد با ابراز قدرتمندی که “علم” در اختیار او قرار می دهد و در راه روشن و صراط مستقیمی که “دین” فرا راهش گذاشته است حرکت کند و مدارج کمال را مرحله به مرحله طی نماید.

    بی شک در این مسیر سرانجام انسان به درجه ای خواهد رسید که در یک نگاه توحیدی، “علم و دین” را با یکدیگر “یکی” خواهد دید و متوجه خواهد شد که هر حقیقتی که “علم” به طور مسلم بر آن دست یافته است از جمله همان حقایقی است که “دین” در کامل ترین شکل خود، یعنی “اسلام” و دقیق ترین تعبیر آن یعنی “تشیع” از آن سخن گفته است.

    در این مورد خیلی جالب است که بدانیم در دیدگاه توحیدی حاکم بر سراسر قرآن، حتی یک بار کلمه “علوم” یا کلمه “ادیان” در آیات شریفه این کامل ترین کتاب سعادت به کار نرفته است، بلکه هر چه هست سخن از “علم” است و “دین”. بدین معنا که در دیدگاه آفریدگار یگانه، تنها “یک علم” و تنها “یک دین” وجود دارد و در مکتب توحید این هر دو نیز با هم، همسو و یکسان هستند. با این توضیحات، هر گاه فرمانی از طرف دین صادر شود، ولو اینکه فرمان در نگاه اول یک “عبودیت محض” و یک “اطاعت صرف” به نظر برسد، اما چنانچه بشر با ابزار نیرومند علم، در آن فرمان، تفکر و تامل نماید، قطعا به تاییدات علمی و عقلی متعددی، حول و حوش آن خواهد رسید، چرا که : کل حکم به الشرع، حکم به العقل.

    و بدین وسیله نه تنها ایمان انسان نسبت به الهی بودن فرامین دین تقویت می شود و سایر فرامین دین که که احیانا به ئدلیل نقص نسبی علم و محدودیت دایره عقل انسان، هنوز توجیه قابل قبولی پیدا نکرده اند، مورد قبول و اطاعت کامل انسان قرار می گیرد، بلکه خط مشی انسان در جریان پژوهش ها و مطالعات علمی به طور دقیق روشن می گردد.

    اما در میان علوم مختلفی که باید پیوسته در کنار دین، حرکت کنند، “علم پزشکی“ به خاطر دیدگاه های خاص و منحصر به فرد آن نسبت به مسائل انسانی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

    این سخن پیشوای بزرگ شیعه، حضرت امام رضا (ع) است که فرمودند:

    “من لم یعرف الهیئه و التشریح، فهو عنین فی معرفت الله”.

    “هر کسی که نجوم و آناتومی نداند، در خداشناسی ناتوان است”.

    به قول “امام محمد غزلی” (در کتاب جواهر القرآن) مفهوم آیات شریفه الهی: “یا ایها الانسان ما غرک بربک الکریم، الذی خلقک فسویک، فعدلک، فی ای صوره ما شاء رکبک”،

    آن طور که باید بر مسلمانان آشکار نبود، تا زمانی که دانشمندان اسلامی، در عصر شکوفایی علمی خود، به تشریح اجزای بدن انسان پرداختند.

    آری! همانطور که مفهوم آیات شریفه سوره مومنون آنجا که مراحل خلقت انسان، بیان شده است و از “نطفه و علقه و مضغه” سخن به میان آمده است یا آنجا که از تاریکی های سه گانه رحم سخن گفته شده است، جز تا زمانی که جنین شناسی پزشکی، به این اسرار شگرف پرداخت، روشن نشد و عظمت متحیر کننده کلام خداوند در آغاز سوره مبارکه قیامت، آن جا که انسان را به تفکر در عظمت نوک انگشتان دستش، فراخوانده شده است، جز تا زمان پیشرفت های پزشکی بشر در اوایل قرن بیستم آشکار نشد، یعنی زمانی که “گالتون” ثابت کرد اثر برجسستگی های نوک انگشت در دو انسان مختلف، در سرتاسر دنیا، تنها زمانی ممکن است اندکی به یکدیگر شبیه شوند که جمعیت کنونی دنیا، 13 برابر میزان فعلی شود، یعنی از 5 میلیارد نفر به حدود 64 میلیارد نفر برسد!

    یا زمانی بشر متوجه اهمیت آیات شریفه سوره لقمان و بقره درباره تغذیه کودک با شیر مادر تا سن دو سالگی گردید، که دانش پزشکی موفق به شکافتن ریزترین اجزای شیر مادر گردید و متوجه شد که ضروری ترین ماده برای سلامتی جسمی و روانی انسان، “شیر مادر” است.

    از این قبیل شواهد مسیر پزشکی در آیات قرآن، بسیار می توان یافت، که اگر به آن مجموعه غنی و بی نظیر سخنان معصومین (ع) و آراء حکمای الهی و به طور کلی مبانی فقه شیعه را نیز اضافه نماییم متوجه عظمت شگرف و لایتناهی دستورات اسلامی در پرداختن به مسائل جسمی و پزشکی انسان، خواهیم شد.

    به علاوه، به مدد دانش پزشکی، می توان به درک بهتری نسبت به مسائل گوناگون اسلامی، از جمله گرایشات غنی فلسفی آن رسید. به عنوان مثال تحقیق در مبانی موجود در فلسفه قدرتمند حکیم ملاصدرا (ره)، از جمله عبارت مشهور او در بیان ماهیت انسان “جسمانیه الحدوث و روحانیه البقاد”، چنانچه با آگاهی از فرآیندهای موجود در دستگاه مغز و اعصاب انسان و وضعیت ناقل های عصبی موجود در آن، صورت پذیرد، بسی قابل فهم تر و گویاتر خواهد بود.

    با این اوصاف بی سبب نیست که در فرمایش گوهربار حضرت رسول اکرم (ص) که در آغاز سخن به آن اشاره کردیم و از قول حضرت علی (ع) نیز نقل شده است، “علم پزشکی” هم پایه با “علم دین” معرفی شده است.

    کلمات کلیدی مطلب : علم - دین - پزشکی -


  • کلمات کلیدی :

  • تذکر و هشدار جدی رهبر انقلاب به مسئولان سه قوه در حرم رضوی

    نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 90/1/2::: ساعت 6:29 صبح
     

    رهبر انقلاب اسلامی با تذکر و هشدار جدی به مسئولان سه قوه در خصوص طرح گله ها از یکدیگر در سطح افکار عمومی ، خاطر نشان کردند گله مندی میان مسئولان از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته و طبیعت کار هم همین است اما این گله ها را نباید میان مردم کشاند و آنها را ناراحت و مایوس کرد بلکه مسئولان باید گله ها را میان خود شان حل کنند.


  • کلمات کلیدی :

  •    1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    حرف دل
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    25 نکته در باره بابونه
    نماز اول ماه فراموش نشود
    مردم و پلیس
    یشنهادهای پلیس
    ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
    مظلومین میانمار
    14شهریور
    رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
    طنز دکتر سلام
    رهبری نوروز 96
    سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
    دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
    [همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


    [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: www.persianblog.com